8 Ocak 2021 Cuma

Havuçlu Kabaklı Tuzlu Kek

Dün yakın arkadaşlarımızdan birinin doğum günüydü. Aile arasında kutladılar ev yapımı bir pastayla. Bugün de bize gelecekler. Normalde pasta alıp bir kutlama da bugün yapardık ama bir süre önce şekeri hayatlarından çıkarmaya karar verdikleri için bu kez tuzlu kekle kutlayalım dedim :) 

Kabak mücverini sevmeyen var mıdır bilmiyorum ama ben hastasıyım. Yemeye bayılsam da yapmasını zahmetli buluyorum. Yağda kızartıldığı için her yer kokuyor, batıyor. Bu yüzden canım mücver isteyince kabaklı başka tariflere yöneliyorum. Bugün de nette epeyce gezinip tarif baktıktan sonra evdekilerle kafama göre bir tuzlu kek yapmaya karar verdim.

Malzemeler:

  • 3 yumurta
  • 1/2 su bardağı yoğurt
  • 2/3 su bardağı sıvı yağ
  • 1,5 su bardağı un
  • 1,5 paket kabartma tozu
  • 1 kabak
  • 1 havuç
  • 2 patates
  • 1 soğan
  • Yarım demet maydanoz
  • Yarım demet dereotu
  • Biraz beyaz peynir ya da çökelek
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1/2 çay kaşığı karabiber
  • 1/2 çay kaşığı pul biber
Hazırlık:

Önce soğanı minik minik doğrayıp tavada kavurun. Sonra derin bir kapta yumurta, yoğurt, yağ, tuz ve baharatları çırpın. Kabartma tozunu ve unu eleyerek karışıma ekleyin. Tüm sebzeleri rendeleyip suyunu iyice süzün. Maydanoz ve dere otunu ince ince kıyın. Peyniri ufalayın. Hepsini sıvı karışıma ekleyip spatula ile karıştırın. Yağladığınız borcama karışımı döküp önceden ısıtılmış 180 C fırında pişirin.

Yanında çay ya da ayran ile çok iyi gider :D

Afiyet olsun :)

*Fotoğraf yolda, ilk fırsatta ekleyeceğim :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder