24 Ağustos 2014 Pazar

Közlenmiş Patlıcanlı Humus

Canım uzun zamandır humus istiyordu ama üzerime çöken yaz rehaveti yüzünden sürekli erteliyordum. Sonunda dün televizyonda Mucize Lezzetleri izleyince daha fazla dayanamadım ve kendimi humusun cazibesine teslim ettim :)) Refika'nın tarifinden yola çıktım ama başka bir tarife yapılan yorumlar arasında közlenmiş patlıcan ekleme önerisi gözüme çarpınca onu da ekledim tarife. Sonunda malzeme ve ölçülerde yaptığım ufak tefek değişikliklerle kendi tarifimi oluşturdum.

Malzemeler:
1 adet çekirdeksiz patlıcan
1 kutu haşlanmış nohut (800gr)
1/2 su brd. tahin
3/4 çay brd. limon suyu
3-4 adet sarımsak
4 yemek kaşığı zeytinyağı
1-2 çay kaşığı tuz (damak zevkinize bağlı :)
2 tatlı kaşığı kimyon
Sumak (süslemek için)


Hazırlanışı:

Patlıcanı yıkayıp bir kaç yerinden çatalla delin ve közleyin. Sarımsakları da kabuğunu soymadan 1-2 dakika, yakmadan közleyin. Patlıcanın ve sarımsakların kabuğunu soyun. Konserve nohutların suyunu süzün, pirinç yıkama kabına alıp soğuk suyla yıkayın. Nohutları avuç içinde ovalayarak kabuklarının çıkmasını sağlayabilirsiniz (bkz. Video 8.dk). Ayıklanmış nohutları ve diğer malzemeleri mutfak robotunda istediğiniz kıvama gelinceye kadar çekin. Daha kremamsı bir humus isterseniz 1/2 çay bardağı sıcak su ekleyebilirsiniz ama bence su eklemeden yoğun kıvamlı daha güzel oluyor.

Servis tabağına alıp üzerini kimyon ve sumak ile süsleyip ev yapımı köfte ve buz gibi ayran eşliğinde servis edebilirsiniz.

Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder