18 Mayıs 2015 Pazartesi

Yulaf Ekmeği - Hazırlaması Çooook Kolay Bir Tarif

Uzun zamandır evde ekmek yapmak istiyordum ama nedense çok zor olduğunu düşündüğüm için hep erteledim. Aşağıdaki tarif* o kadar kolay ve sonuç o kadar lezzetli ki mutlaka denemelisiniz. Ben bir dahakine ceviz ve kuru domates de eklemeyi düşünüyorum.

*Tarifi hazırlarken Dukan diyetinde yapılan ekmek tariflerinden esinlendim.

Malzemeler:

3 yumurta
1 tepeleme yemek kaşığı light yoğurt
10 yemek kaşığı yulaf kepeği  (Migros vb. marketlerde ve internette bulabilirsiniz)
1/2 paket kuru instant maya
1/3 su bardağı az yağlı süt
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı şeker

Hazırlanışı:

Çukur bir kapta yumurtaları iyice çırpın, yoğurdu ekleyip tekrar çırpın. Ayrı bir kapta yulaf kepeği, şeker ve mayayı karıştırıp ılık sütü ekleyin. Bu karışımı yumurtalara ekleyip silikon bir spatula ile yoksa tahta bir kaşıkla karıştırın, tuzu da ekleyip tekrar karıştırın. Kabın üstünü streç film ile kapatarak ılık / sıcak bir yerde mayalanmaya bırakın. 1 saat sonra mayalanmış olan hamuru, içine yağlı kağıt serilmiş ufak boy fırın kabına alın. Önceden ısıtılmış 175 derece fırında 20 dk pişirin, sonra ısıyı 160 dereceye düşürüp 10 dk daha pişirin. Fırından çıkınca kalıptan çıkarıp ızgara üzerinde soğutun. (Fırındaki ızgara sıcak olduğu için çöp şiş çubukları ile uydurma bir ızgara yapıverdim :)

Tamamen soğuyunca dilimleyerek ya da bütün olarak dolapta saklayın. Kuru domates, ceviz ve isli peynir ile servis ederseniz tüm ekmek bir anda bitebilir, sonra uyarmadın demeyin :)





Afiyet olsun :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder