25 Mayıs 2015 Pazartesi

Cevizli Kuru Domatesli Tam Buğday Ekmeği (Mayasız)

2 dk'da göz kararı, evde ne varsa onunla bir kek / ekmek yaptım. Tüm mutfağı mis gibi ekmek ve baharat kokusu kapladı :) Mayalanmasını beklemek istemediğim için kabartma tozu kullanarak yaptım ama sanırım instant maya ile de yapılabilir.
Malzemeler:

3 yumurta
1 bardak yoğurt
1/4 su bardağı sıvı yağ
3 yemek kaşığı lor (Ben Tahsildaroğlu'nun kahvaltılık lorundan kullandım)
1 su bardağı yulaf kepeği
1,5 su bardağı tam buğday unu
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı şeker
1 paket kabartma tozu
1 avuç kuru domates
1 avuç ceviz içi
1 tutam biberiye / kekik


Hazırlanışı:



Kuru domatesleri sıcak suya koyup yumuşatın ve küçük küçük doğrayın. Yumurta, yoğurt ve yağı mikserle çırpın. Loru ekleyip karıştırın. Kuru malzemeleri ekleyip spatula ya da tahta kaşık ile karıştırın. En son biberiye, kuru domates ve ufalanmış ceviz içlerini ekleyip tekrar karıştırın. Yağlı kağıt serilmiş borcam içinde, önceden ısıtılmış 175 derece fırında 30 dk pişirin. Kürdanla kontrol ederek (tam ortasına batırılan kürdan temiz çıkmalı) fırından çıkarıp soğumaya bırakın. Ben soğuması için evdeki çöp şişlerle uyduruk bir ızgara yaptım :)



Yaz günlerinde bir bardak ev yapımı buzlu limonata ile ya da karlı kış günlerinde bir fincan limonlu sıcak yeşil çayla servis edebilirsiniz.

Afiyet olsun :)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder