25 Kasım 2021 Perşembe

Sıcak Şarap

Yıllar, yıllar önce bir yılbaşı partisinde çok sevdiğim arkadaşım Volkan yapmıştı bize sıcak şarap. Sanırım ilk kez o gün içmiş ve çok sevmiştim. Büyük şehirlerde kışın publarda bulmak mümkün sıcak şarap am küçücük Hopa'da nerdeeee? Ben de kendim yapayım o zaman dedim ve düştüm netteki sıcak şarap tariflerinin peşine. Oraya bak buraya bal derken kafam çorba oldu :)) Sonunda ortaya karışık bir şeyler yaptım. Yıldız anason ve kakule bulabilsem daha güzel olabilirdi ama n'apalım eldekilerle yetinmeyi bilmek lazım :)



Malzemeler:

  • 2 adet portakal
  • 1 adet elma
  • 2 adet çubuk tarçın
  • 10 adet karanfil
  • 2 adet kuru incir
  • 2 adet kuru kayısı
  • 1 adet yıldız anason (bulabilirseniz güzel olur, ben bulamadım)
  • 5-6 adet kakule (bunu da bulamadım maalesef, siz bulursunuz belki)
  • 1 su bardağı esmer şeker
  • 1 şişe kırmızı şarap (Ben "Cumartesi XL" kullandım :)

Hazırlık:

2 adet portakalın kabuklarını soyacak yardımı ile incecik soyun. Kabuğun altındaki beyaz kısımları mümkün olduğunca almamaya çalışın çünkü orası acılık verir. Kabukları derin bir tencereye atıp portakalların suyunu sıkın, tencereye dökün. Elmanın da kabuklarını soyup tencereye atın. Elmayı dörde bölüp çekirdeklerini temizleyin, tencereye atın. Çubuk tarçınları, karanfilleri, dörde böldüğünüz kurun incir ve kuru kayısıları, varsa anason ve kakuleyi de tencereye atın. Son olarak 1 bardak esmer şekeri ve 1 bardak kırmızı şarabı ekleyip tüm malzemeyi karıştırarak özdeşleşene dek pişirin. Şarabın hepsini bu aşamada koymuyoruz çünkü tüm alkolün buharlaşıp uçmasını istemeyiz :))  Şeker eriyip tenceredeki karışım özdeşleşince şarabın geri kalanını da ekleyip ısıtın. Karışım kaynamasın ki alkol hızlıca buharlaşmasın. Şarabınızdan hafif hafif buhar ve tatlı bir koku yayılmaya başladığında servise hazırdır. Kepçe ve süzgeç yardımı ile kupalara alıp servis edebilir, soğuk kış gecelerinde misafirlerinizin gönlünü fethedebilirsiniz :)

Afiyet olsun :)





Dipnot: Ben en son tencerede kalan meyveleri yemeyi de çok seviyorum. Hoşaf seviyorsanız, mutlaka denemelisiniz ;)


8 yorum:

  1. Pek güzel bir reçete, bol şekerli, tam iç ısıtmalık. :)
    Benim yaptığım tarifte şeker iki kaşık, incir ve kayısı yok, diğer malzeme var ama sonuçta daha aromalı daha az tatlı bir içecek oluyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) Ben alkolü hep tatlı seviyorum :) Meyveli şarap (özellikle vişne şarabı :), Martini, Apple Mohito... Benim tarifin şeker oranı biraz azaltılınca daha iyi olabilir belki :)

      Sil
  2. Canım benim eski ama bize göre yeni bloğun hayırlı olsun.
    Ellerine sağlık çok güzel gözüküyor, incir kayısı hiç duymamıştım ama çok iyi fikir.
    Ben de izninle ALman tipi sıcak şarap yani Glühwein tarifimi eklemek isterim, içinde şeker olmadığı için belki ilginç gelebilir sana.
    Yarım litre %100 elma suyu, 1 Portakal (hatta 2-3 mandalina ve yarım limon daha tatlı oluyor) kabuklarıyla yuvarlak şekilde dilimlenerek, tarçın (2 çubuk), 10-15 karanfil, 2-3 yıldız anason iyice kaynatılır. Fokurdadıktan sonra ateş iyice kısılır ve 1 litre şarap bu karışıma dökülür, kaynamamasına dikkat ederek ısıtılır ve hemen servis edilir.
    Bir de beyaz şarapla armutlu bir tarif var ki offff. Çocuklara yapacaksam üstteki elma sulu tarife şarap yerine üzüm suyu ekliyorum :) Afiyet olsun!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yarım litre elma suyu hafif bir tatlılık veriyor di mi yoksa normal hafif kekremsi tadı kalıyor mu şarabın? Bizim buradaki çoğu arkadaşımız alkol deyince sert olmalı, acı olmalı böyle adamı sarsmalı diye düşünüyor ama Evrim'le biz hep tatlı seviyoruz alkolü. İçmesi daha keyifli oluyor :D Senin tarifi de deneyeyim. Beyaz şaraplı olanın da tarifini yazsana :) Ama burada armut suyu yok :( Onun yerine yeşil elma suyu olur mu acaba?

      Gel karşılıklı yapıp içelim, beraber afiyet olsun canım benim <3

      Sil
  3. Ayyy, karların altında en sevdiğim şeylerden, hiç evde yapmadım. En çok Colmar"da içtiğimizi sevmiştik Metehan'la sanırım en şekerlisi oydu :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya ben utanmasam 2 bardak şeker bile koyabilirim Handan yaparken :)) Ama sıcak şarap yapayım derken hoşaf yapmış olmayayım diye tutuyorum kendimi :D

      Sil
  4. Tam yılbaşı gecesi için bir tarif. Teşekkürler, elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) Ben de bu gece için ölçüleri ikiye katlayarak hazırlayacağım :)

      Sil